Пређи на главни садржај

ZVUKA

ZVUKA-prelazno stanje između buke, tj. ŠUMA i ZVUKA (osnovnog gradivnog elementa MUZIKE) odnosi se na savremene, tzv. URBANE muzičke žanrove popur hausa, tehna i sl. MUZIKA podrazumeva skup organizovanih zvukova (po različitim kriterijumima), dok je ZVUKA skromno planirana i neuspešno sprovedena zvučna anarhija kojoj nedostaje UMETNOST da bi postala MUZIKA. Može se, u najširem kontekstu, podvesti pod termin PRIMENJENA MUZIKA (uz osvrt na brojne nedostatke) ukoliko joj se nađe adekvatna primena osim strogo gimnastičke koja se najčešće sprovodi uz opažanje iste. ZVUKU karakteriše nemaštovitost (u stvaralačkom kontekstu), minimalizam i redukcionizam (u umetničkom; stilskom a pre svega aranžerskom), monotonija (u slušalačkom) i depresija (u psihološkom kontekstu).

Posvećeno LADY GAŽI
i ostalim kiborg-produktima muzičke industrije

Aleksandar Mitrović Acart, početak 21.veka

Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

PRAKTIKUM ZA MUZIČARE 22. veka

             PRAKTIKUM ZA MUZIČARE 22. veka (1000 zašto i 500 zato) Verzija 18.0 -predpogovor- PRAKTIKUM je tekst u nastajanju koji predstavlja rafiniranu posledicu dugogodišnjeg PRAKTIčnog i teoretskog (UMnog) bavljenja autora muzikom. Samim tim čini nezaobilaznu tačku svakog današnjeg muzičara koji želi da živi od sviranja (i pored toga zida kuću, hrani širu familiju i letuje u Tusrkoj i to svake godine). PRAKTIK UM je definitivno najPRAKTIčnije i najpametnije (UMno) rešenje za najraznovrsnije muzičke situacije koje vas mogu zadesiti prilikom (re)produkovanja muzike. Dakle, ovaj spis će vam za bezobrazno kratko vreme razbiti dileme i trileme muzičke i šire muzičke prirode, dati najkorisnija rešenja bez ostavljanja mesta za alternativu i otkriti najpravije puteve ka udebljanju vašeg novčanika uz krajnje malu ili gotovo nikakvu potrebu za poznavanjem instrumenta ili sviranja i pevanja. Reci...

Svadba kao tezgomuzikološki manifest

     Muzika mora biti prilagođena! Tom izjavom je Bak Šiški, jevrejski tezgomuzikolog iz Pojata kod Ćićevca zaključio svoje obraćanje na poslednjem Simpozijumu tezgomuzikologa u Blacu. Konkretno i nedvosmisleno, Šiški tvrdi da jedino uživo izvedena muzika uspostavlja adekvatan odnos između muzičkog dela i slušaoca, i da kompozicije nastale u muzičkom studiju* moraju biti prepravljene, modifikovane i konkretizovane kako bi opažaj slušaoca bio olakšan a pre svega pravilan. Dakle, i muzika mora biti pravilna! Postupak "ispravljanja" muzike se naziva ćirilizacija. Ćirilizacija se odnosi na skup muzičkih izmena u odnosu na originalno snimljenu muzičku numeru reflektovanih na estetskom, aranžmanskom, formalnom, harmonskom, melodijskom i svakom drugom planu. Praktično, nukleus ovog fenomena je nikao u Srbiji, u srcu Šumadije. Nikao je u jedinom adekvatnom ambijentu za događanje muzike-na tezgi**. Najnapredniji i najkompleksniji produkt tezge jeste svadba, tj. muzičko zb...

PRAKTIKUM ZA MUZIČARE 22. veka, nastavak

(nastavak teksta  http://acartmuzic.blogspot.com/2011/04/praktikum-za-muzicare-22-veka.html ) Bak Šiški, jevrejski tezgomuzikolog iz Pojata napominje i to da je najadekvatniji naziv za muzičku situaciju gde se reprodukovanjem muzike zarađuje novac-TEZGA. Zašto? Muzička situacija je vrlo slična pijačnoj. Imate limeni okvir tj. tezgu gde iznosite paradajz, kupus i šljive. Prodate vaš poljoprivredni proizvod, lovu u džep i aj zdravo. Uzmimo da je sama kafana ili bircuz tezga, gde vi unosite vaš proizvod (u ovom slučaju to je muzika koju svirate umesto onog paradajza), prodate ga i srećni odlazite kući. I vi i kupac Vaše muzike. (Kupci paradajza i šljiva su inače ista ona masa koja Vam udeljuje bakšiš!) Primetii ste da je tezga, dakle, krov ili prostor koji prodaje vaš muzički proizvod, tj. vaš muzički paradajz. Tezga je, vidite, ambijent! Ovde moramo ukazati na konstantno pogrešnu gramatičko-padežnu konstataciju muz...