Adnanovo Putovanje
Dragi putnici, molimo Vas da vežete svoje pojaseve i pripremite se za Putovanje. Udoban i prijatan let Vam želi pilot aviona - Adnan Teskredžić.
I zaista, na albumu Putovanja sarajevskog muzičara mladog u kompozitorskim a već stamenog i stasitog u izvođačko - bubnjarskim delatnostima, može se otputovati daleko a uvek biti usidren na Balkanu. Patina domaćeg muzičkog nasleđa će barem kao atmosfera ili umilni lahor prostrujan kavalom Aleksa Petkovskog, sidriti muziku ovog umetnika pozamašne biografije. Muziku koja naginje ka nekom drugom kontinentu i drugačijem žanru. Poput ajvara u izlogu bakalnice u Torontu ili šljivovice u nekoj Čikaškoj kafani, ona će melanhomirisati balkanski, a istovremeno biti svetska...
Prva kompozicija, Balkan Floods, nas okružuje vodom i utapa u nju. I sam omot izdanja, predstavljen nepreglednim okeanom nad kojim jata ptica odlaze u susret zalazećem Suncu, nagoveštava fluidnost u kojoj i leži ambijentalno - produkcijski pečat albuma. No, vibracija prve numere nije ni bezbrižna ni sevdaški letargična poput korica. Kudikamo je u strepnji, pod blagom tenzijom, dozvoljavajuci frazama i motivima nebalkanskih muzika da se na kratko dosele i ubrzo odu. Možda i prolete poput nacrtanih ptica simbolizujući prolaznost čina putovanja. Napetost je potpomognuta i monologom iz poznatog filma (drugi lik se naslućuje) kulminirajući kratkom i repetitivnom klavirskom frazom, u sve glasnijoj dinamici. Ležeći pedal klavira nam neodoljivo donosi utisak statičnosti - zaglavljenosti u balkanasko blato. Sve to do nekog ponovnog izleta - putovanja u neki drugi žanr. Takav momenat se dešava na polovini ove osmominutne numere vođen solo momentom lead synth-a u visokom registru, podsećajući upravo na let pomenutom Teskeredžićevom letelicom. U nastavku kompozicije se ponovo javlja govor kao osvešujući nemuzički element, kao i motivi poznatih muzika koje na izvestan način uzemljuju album, inače spreman da poleti. Završava solom na bubnju posle koga ostaje samo eho dešavanog monologa: Stay alive...
Druga pesma na albumu, 7/8 For My Father, premijerno donosi simboliku broja sedam koji se čak tri puta javlja u naslovima albuma koji sadrži osam pesama. U drugoj numeri zvuk pliva u već opisanom ambijentu - adnanizmu, koji je i značka ovog izdanja. Ovde treba pomenuti da je stožer čitave ove muzike formacija džez trija: bubanj - kontrabas tj.bas gitara - klavir. Sa druge strane, povremeno se dešava i energetski ekvivalent sa, recimo, delima Havasija (mađarski pijanista i kompozitor tzv. moderne klasične muzike). Druga pesma, već, muzičko - motivski, po odabiru instrumenata, čak i po emotivnoj gravitaciji, sa namerom upućuje na legendarnu numeru Ohrid, Vasila Hadžimanova koja, iz tri dela, ( Intro, Ohrid i Outro) sledi u nastavku.
Na izdanju, koje nas uranja u vrlo ujednačen ugođaj i produkciju celim svojim trajanjem, važno je pomenuti boje zvukova tj. odabir instrumentarijuma. U vezi sa ovim je i simpatična alternativna tema na fretless bas gitari u 7/8 For My Father, koju je odsvirao Lordan Muzaferija. Takođe, iskustveno je i sa merom korišćen saksofon u rukama Mirze Frljaka, odeven u adekvatnu reverberaciju, izmeštajući album Putovanja prostorno i vremenski. Nije ni slučajno to što se na izdanju električne gitare Vedrana Tomičića i Bojana Dizdarevića javljaju umereno i to mahom u kompozicijama zapadnije orijentacije. Bez furioznih solaža već ambijentalne i jednom nogom u džezu, uvek su u službi muzike koja promoviše tematsku građu nasuprot improvizacija.
Sedma kompozicija na albumu, naziva 7:19 AM jedina nosi žig gitare kao primarnog instrumenta. Spontana, naizgled kao letimično osmišljena improvizacija na motivskoj građi prethodne pesme, donosi osvežavajući momenat pred završnicom albuma. I ovde, kao i tokom čitavog izdanja, Senko Salihbegović svojim električnim klavirom nepretenciozno i korisno, a u maniru ambijentalne muzike ili laganog džeza, sa merom popunjava veliki zvučni prostor. Prostor meren u oktavama - muzička crna rupa, nastanjen između laga bas gitare i sopran saksofona (ili, na primer, kavala) spreman da proguta manje iskusnog pijanistu ili gitaristu.
Numera October 7th, povremeno obavijena skramom dijaloga iz filma Tristan i Izolda, leži na pedalnoj harmoniji Ha mola. Ono što nalazimo u ovoj, kao i u još kojim pesmama ovog izdanja, je ostinato bas gitare čiji perpetuum mobile čini zaštitini znak ovog zavežljaja muzike.
Album Putovanja, Adnana Teskeredžića, završava radio edit verzijom pesme Balkan Floods, kojom je (u dužoj verziji) i započeo.
Zanatski - instrumentalno gledano, retkost je da je bubnjar istovremeno i kompozitor albuma. Tkača ove inteligentno smišljene celine odlikuje široko poznavanje muzike: forme, aranžiranja, harmonije, instrumenata; kao i iskustvo u sviranju različitih žanrova. Bez preambicioznih solaža već sa jasnom idejom u službi muzike. Čak jedina naznaka da je album bubnjarski leži u miks-u gde je bubanj blago podignut, što je diskretan i dovoljan znak. Deonice na ovom instrumentu su uglavnom džez i modernog fjužn usmerenja ali nisu podlegle ispraznosti presviravanja i trovanja pesme suvišnim akcentima. Čuje se njihovo savremeno i školovano postavljanje i naslućuju uzori i edukatori koji su uzidani u deo sviračkog umeća Adnana Teškeredžića.
Poštovani putnici, avion je upravo sleteo i možete odvezati svoje sigurnosne pojaseve. Ovim je putovanje završeno. Hvala!
Putovanje Adnana Teškeredžića je upravo otpočelo!
Aleksandar Mitrović Acart
Dragi putnici, molimo Vas da vežete svoje pojaseve i pripremite se za Putovanje. Udoban i prijatan let Vam želi pilot aviona - Adnan Teskredžić.
I zaista, na albumu Putovanja sarajevskog muzičara mladog u kompozitorskim a već stamenog i stasitog u izvođačko - bubnjarskim delatnostima, može se otputovati daleko a uvek biti usidren na Balkanu. Patina domaćeg muzičkog nasleđa će barem kao atmosfera ili umilni lahor prostrujan kavalom Aleksa Petkovskog, sidriti muziku ovog umetnika pozamašne biografije. Muziku koja naginje ka nekom drugom kontinentu i drugačijem žanru. Poput ajvara u izlogu bakalnice u Torontu ili šljivovice u nekoj Čikaškoj kafani, ona će melanhomirisati balkanski, a istovremeno biti svetska...
Prva kompozicija, Balkan Floods, nas okružuje vodom i utapa u nju. I sam omot izdanja, predstavljen nepreglednim okeanom nad kojim jata ptica odlaze u susret zalazećem Suncu, nagoveštava fluidnost u kojoj i leži ambijentalno - produkcijski pečat albuma. No, vibracija prve numere nije ni bezbrižna ni sevdaški letargična poput korica. Kudikamo je u strepnji, pod blagom tenzijom, dozvoljavajuci frazama i motivima nebalkanskih muzika da se na kratko dosele i ubrzo odu. Možda i prolete poput nacrtanih ptica simbolizujući prolaznost čina putovanja. Napetost je potpomognuta i monologom iz poznatog filma (drugi lik se naslućuje) kulminirajući kratkom i repetitivnom klavirskom frazom, u sve glasnijoj dinamici. Ležeći pedal klavira nam neodoljivo donosi utisak statičnosti - zaglavljenosti u balkanasko blato. Sve to do nekog ponovnog izleta - putovanja u neki drugi žanr. Takav momenat se dešava na polovini ove osmominutne numere vođen solo momentom lead synth-a u visokom registru, podsećajući upravo na let pomenutom Teskeredžićevom letelicom. U nastavku kompozicije se ponovo javlja govor kao osvešujući nemuzički element, kao i motivi poznatih muzika koje na izvestan način uzemljuju album, inače spreman da poleti. Završava solom na bubnju posle koga ostaje samo eho dešavanog monologa: Stay alive...
Druga pesma na albumu, 7/8 For My Father, premijerno donosi simboliku broja sedam koji se čak tri puta javlja u naslovima albuma koji sadrži osam pesama. U drugoj numeri zvuk pliva u već opisanom ambijentu - adnanizmu, koji je i značka ovog izdanja. Ovde treba pomenuti da je stožer čitave ove muzike formacija džez trija: bubanj - kontrabas tj.bas gitara - klavir. Sa druge strane, povremeno se dešava i energetski ekvivalent sa, recimo, delima Havasija (mađarski pijanista i kompozitor tzv. moderne klasične muzike). Druga pesma, već, muzičko - motivski, po odabiru instrumenata, čak i po emotivnoj gravitaciji, sa namerom upućuje na legendarnu numeru Ohrid, Vasila Hadžimanova koja, iz tri dela, ( Intro, Ohrid i Outro) sledi u nastavku.
Na izdanju, koje nas uranja u vrlo ujednačen ugođaj i produkciju celim svojim trajanjem, važno je pomenuti boje zvukova tj. odabir instrumentarijuma. U vezi sa ovim je i simpatična alternativna tema na fretless bas gitari u 7/8 For My Father, koju je odsvirao Lordan Muzaferija. Takođe, iskustveno je i sa merom korišćen saksofon u rukama Mirze Frljaka, odeven u adekvatnu reverberaciju, izmeštajući album Putovanja prostorno i vremenski. Nije ni slučajno to što se na izdanju električne gitare Vedrana Tomičića i Bojana Dizdarevića javljaju umereno i to mahom u kompozicijama zapadnije orijentacije. Bez furioznih solaža već ambijentalne i jednom nogom u džezu, uvek su u službi muzike koja promoviše tematsku građu nasuprot improvizacija.
Sedma kompozicija na albumu, naziva 7:19 AM jedina nosi žig gitare kao primarnog instrumenta. Spontana, naizgled kao letimično osmišljena improvizacija na motivskoj građi prethodne pesme, donosi osvežavajući momenat pred završnicom albuma. I ovde, kao i tokom čitavog izdanja, Senko Salihbegović svojim električnim klavirom nepretenciozno i korisno, a u maniru ambijentalne muzike ili laganog džeza, sa merom popunjava veliki zvučni prostor. Prostor meren u oktavama - muzička crna rupa, nastanjen između laga bas gitare i sopran saksofona (ili, na primer, kavala) spreman da proguta manje iskusnog pijanistu ili gitaristu.
Numera October 7th, povremeno obavijena skramom dijaloga iz filma Tristan i Izolda, leži na pedalnoj harmoniji Ha mola. Ono što nalazimo u ovoj, kao i u još kojim pesmama ovog izdanja, je ostinato bas gitare čiji perpetuum mobile čini zaštitini znak ovog zavežljaja muzike.
Album Putovanja, Adnana Teskeredžića, završava radio edit verzijom pesme Balkan Floods, kojom je (u dužoj verziji) i započeo.
Zanatski - instrumentalno gledano, retkost je da je bubnjar istovremeno i kompozitor albuma. Tkača ove inteligentno smišljene celine odlikuje široko poznavanje muzike: forme, aranžiranja, harmonije, instrumenata; kao i iskustvo u sviranju različitih žanrova. Bez preambicioznih solaža već sa jasnom idejom u službi muzike. Čak jedina naznaka da je album bubnjarski leži u miks-u gde je bubanj blago podignut, što je diskretan i dovoljan znak. Deonice na ovom instrumentu su uglavnom džez i modernog fjužn usmerenja ali nisu podlegle ispraznosti presviravanja i trovanja pesme suvišnim akcentima. Čuje se njihovo savremeno i školovano postavljanje i naslućuju uzori i edukatori koji su uzidani u deo sviračkog umeća Adnana Teškeredžića.
Poštovani putnici, avion je upravo sleteo i možete odvezati svoje sigurnosne pojaseve. Ovim je putovanje završeno. Hvala!
Putovanje Adnana Teškeredžića je upravo otpočelo!
Aleksandar Mitrović Acart
Коментари
Постави коментар