Nenad Vasilić - Bass Room
12-i
album maestra Vasilića, Bass Room, predstavlja hrabro, i za
današnje pojmove, asketsko
izdanje. Ali, ne prvi put za
ovog umetnika. Na
pločama --------- i --------- Nenad permanentnim prisustvom
samo jednog instrumenta, oslikava osamljeni glas punokrvne muzičke
umetnosti u proboju kroz buku industrijalizacije provrištale od
nepobrojanih
produkcijskih efekata i pobrojanog besmisla. Bass
Room je, nasuprot, muzika belkantistički ispevanih
melodija na smirujućim i umilnim frekvencijama kontrabasa i bas
gitare. Džezokusci ovo izdanje mogu prigrliti i kao omaž
doajenima kontrabasologije: Karteru, Braunu, Pedersenu…
Šmekersko
– perkusivni gruv nas u kompoziciji For Louis, nas sa
majstorskim umećem odvozi pred kapiju numere Bass Drops. Već pri
početku albuma se konstatuje Nenadov dar da kompoziciji nadene
čudesno „tačan“ a
slikovit programski naslov koji
će muzika kasnije nepogrešivo opravdati. Istorija džeza se u
najvećem broju slučaja ne može ovime pohvaliti. Ali,
ova kompozicija, cela odsvirana col legno tehnikom (svira se
spoljnom stranom gudala – drvetom, a ne strunama),
može priuštiti i asocijaciju na suze
- žal kakvog dobroćudnog
diva.
Gavrilo‘s
Prinzip
otpočinje
dvozvucima čijim se sviranjem na kontrabasu mogu pohvaliti samo
izuzetni poznavaoci tehnike sviranja. Pesma, koja je među
favoritima
za najvirtuoznije odsvirane
pesme
na albumu, nastavlja taktovima
sambe
kulminirajući
šesnaestinskim frazama potpomognitim ritmizovanim bordunom na
praznim žicama.
Nesvakidašnji
picikato uvod za gudalom isfraziranu Kradem ti se u večeri
verovatno
predstavlja kumulaciju
uticaja sticanih
na džezerskom
školovanju u
grackom
periodu.
Ovaj divan tradicional bi,
verujemo,
kakav karakterni
bariton interpretirao na način
sličan ovom.
Po
pitanju iskorišćavanja
tehničkih mogućnosti
kontrabasa numera Burning
osvaja pobednički tron
izdanja Bass Room.
Efekti, šumovi i
sforcanda
besprekorno doprinose utisku
agresije i raspadanja najavljenom u naslovu.
Moderan
bas-gitarski pristup primetićemo u još jednom elegičnom
tradicionalu – Jutros mi je ruža procvetala. Pesma je
pastorijusovsko – patitućijevskog vajba i
zavodljivog gruva koji uspešno njiše i bez prisustva bubnja koji bi
bio očekivan u paketu sa ovim instrumentom.
Zaključak
je da je izdanje Bass Room, Nenada Vasilića, rezultat
višedecenijskog sviranja na najvišem nivou. Impresivan solo album
orijentisan džezom, klasikom i tradicionalima. Kreiran spontanošću,
trenutkom i sviračkim hedonizmom iznedrio je muziku rubatoidne
balkanske sete pomešanu sa zadimljenim picikatom prestižnog džez
kluba. To je naš Nenad! Na mnogaja ljeta!
Aleksandar
Mitrović - Acart
Коментари
Постави коментар