Пређи на главни садржај

Boban Marković - Mrak

Sve tuge sveta
Već dvadeset godina Mostar Sevdah Reunion, pod idejnim, producentskim i menadžerskim okriljem Dragog Šestića oplemenjuje muzički kosmos naših prostranstava. Posle deset izdanja, iznijansiranih razigranim akvarelima toplih balkanskih duša, ovaj sastav na zasluženi pevački tron sada postavlja Milutina Sretenovića Sretu, autentičnog učesnika jednog od pevačkih šou programa u Srbiji. Ovim mostarska priča, započeta na krilima sevdalinki i ciganske muzike, nastavlja kretanje u smeru vaskolikog bluza.
The Balkan Autumn predstavlja album čiju neposrednost i prefinjenu jednostavnost napaja emotivna dubina pesama Šabana Bajramovića, Tome Zdravkovića, Predraga Živkovića Tozovca a i samog Milutina Sretenovića Srete. Materijal je snimljen u prestižnom mostarskom muzičkom centru Pavarotti a miksan rukom producenta Šestića u Snail Records Studiu u Amsterdamu.
Ploča pikantno svedenih džezi momenata (koje pronose punoća tona kontrabasiste Marka Jakovljevića i maštoviti klavir Gabrijela Prusine), srcodirne harmonike Borisa Vuge, i fantastičnog bluza Dražena Majerskog (u numeri Skitnica) donosi još mnogo toga...
Svetao i romansirani šestoosminski aranžman za kompoziju Nada (Tome Zdravkovića) nas u osunčanom danu odvozi brodićem na pučinu da sa najmirnijim morem podelimo sve naše avaje i boli...


Bolje da te nisam sreo
Bolje da sam umro
Kad sam ugledao tvoje plave oči
Ono more plavo
Sve je bilo lažno
Sve što beše ljubav
Sad je mržnja prema tebi koju znam
...
Nado, Nado, Nado, Nado


Sam sa tugom (autora Milutina Sretenovića Srete) jeste pesma kafansko - boemskog teksta u paketiću sa pamtljivim pentatonskim motivom u repriziranoj instrumentalnoj temi. Laganog tempa i sa vanvremenskim uplivima tangoidne a balkanske harmonike; poput lakog planinskog potoka a proživljena Sretinim trošnim i bronzanim glasom.
Zaljubljenost, onako ciganski nesputanu i divlju, čujemo u prepevu Šabanovog standarda Sila kale bal (Ima crnu kosu). Sretina vizija teksta naslovljena sa Čekaću te ja nudi aranžman harmonski i melodijski oslonjen na Šabanov sa albuma Romano Raj ali drugačijeg, bosansko - kubanskog zračenja.
Uopšte uzev, instrumentalni izraz izdanja, kvalitet osmišljenih deonica, odličan ton svirača, kao i poznavanje uloge svojih instrumenata u okviru žanrova koji se ovde dešavaju svrstavaju Balkan Autumn u ligu najkvalitetnije odsviranih (i usnimljenih) albuma u nas. Neki od mnogih dokaza za ovo su izvođači Mišo Petrović (akustična gitara) i Ivan Sušac (truba).
U ovoj, jedanaestoj objavljenoj celini Mostar Sevdah Reunion-a, isijavajućoj od lepote muzike koja se podsmehuje svom roku trajanja možemo reći da u Sretinom društvu peva i žal. I rafinirani sevdah i vapaj. Balkan Autumn predstavlja produhovljenu bosansku interpretaciju svih tuga sveta.


Ta tuga je pregolema
Moje srce davno svila
Kao magla Romaniju
Kao Drina Bosnu celu


Zrelost u svakom muzičko - zanatskom pogledu, uobličenost aranžmana i stopljenost stilova, pronicljiv odabir vokala i briljantnih kompozicija, zdrava produkcija, kompaktnost u odabiru tematike i odašiljanju poruke - sve izdanju prišiva divnu jesenju boju. Boju starog zlata...


Ponovit' ne može se
Ono što u nepovrat će poć'
Ni žuti list se dvaput zazelenit' neće




Aleksandar Mitrović Acart

Коментари

Популарни постови са овог блога

PRAKTIKUM ZA MUZIČARE 22. veka

             PRAKTIKUM ZA MUZIČARE 22. veka (1000 zašto i 500 zato) Verzija 18.0 -predpogovor- PRAKTIKUM je tekst u nastajanju koji predstavlja rafiniranu posledicu dugogodišnjeg PRAKTIčnog i teoretskog (UMnog) bavljenja autora muzikom. Samim tim čini nezaobilaznu tačku svakog današnjeg muzičara koji želi da živi od sviranja (i pored toga zida kuću, hrani širu familiju i letuje u Tusrkoj i to svake godine). PRAKTIK UM je definitivno najPRAKTIčnije i najpametnije (UMno) rešenje za najraznovrsnije muzičke situacije koje vas mogu zadesiti prilikom (re)produkovanja muzike. Dakle, ovaj spis će vam za bezobrazno kratko vreme razbiti dileme i trileme muzičke i šire muzičke prirode, dati najkorisnija rešenja bez ostavljanja mesta za alternativu i otkriti najpravije puteve ka udebljanju vašeg novčanika uz krajnje malu ili gotovo nikakvu potrebu za poznavanjem instrumenta ili sviranja i pevanja. Recite DOSTA raznolikim akademijama i

Баба Здравкино пророчанство

У темељу новопечених рушевина штале, у месту Сирча код Краљева, пронађен је давно закопан, индикативан запис. На овој локацији, где је овдашњи бизнисмен Томица Миковић - Тоза Лењи отпочео са изградњом дискотеке ФЛЕШ ЊУ, у шареном ковчежићу, међу неколицином мање важних приватних ствари, нађен је спис из 1924. године! Запис је начинио тадашњи сеоски учитељ, Слава Митић, и представља оновремену претечу данашњег интервјуа са дотичном Баба Здравком, која је после пада са кобиле на главу била склона очигледно предсказујућим изјавама. Занимљивост је то што је баба Здравка (која је преминула у дубокој старости 1927. године) дух надолазећих времена приповедала кроз призму музике, описујући будуће феномене и жанрове на себи разумљив начин. Недвосмислено је ова времешна госпођа увидела да ће музика чинити један од пресудних фактора у формирању глобалног друштва. Увидећемо, дакле, кроз цитирани део несвакидашњег пророчанства, да је реч управо о овом, савременом добу... Баба Здравка:     То се

Svadba kao tezgomuzikološki manifest

     Muzika mora biti prilagođena! Tom izjavom je Bak Šiški, jevrejski tezgomuzikolog iz Pojata kod Ćićevca zaključio svoje obraćanje na poslednjem Simpozijumu tezgomuzikologa u Blacu. Konkretno i nedvosmisleno, Šiški tvrdi da jedino uživo izvedena muzika uspostavlja adekvatan odnos između muzičkog dela i slušaoca, i da kompozicije nastale u muzičkom studiju* moraju biti prepravljene, modifikovane i konkretizovane kako bi opažaj slušaoca bio olakšan a pre svega pravilan. Dakle, i muzika mora biti pravilna! Postupak "ispravljanja" muzike se naziva ćirilizacija. Ćirilizacija se odnosi na skup muzičkih izmena u odnosu na originalno snimljenu muzičku numeru reflektovanih na estetskom, aranžmanskom, formalnom, harmonskom, melodijskom i svakom drugom planu. Praktično, nukleus ovog fenomena je nikao u Srbiji, u srcu Šumadije. Nikao je u jedinom adekvatnom ambijentu za događanje muzike-na tezgi**. Najnapredniji i najkompleksniji produkt tezge jeste svadba, tj. muzičko zbivanje po