Пређи на главни садржај

Nenad Vasilić - Bass Room

Nenad Vasilić - Bass Room


12-i album maestra Vasilića, Bass Room, predstavlja hrabro, i za današnje pojmove, asketsko izdanje. Ali, ne prvi put za ovog umetnika. Na pločama --------- i --------- Nenad permanentnim prisustvom samo jednog instrumenta, oslikava osamljeni glas punokrvne muzičke umetnosti u proboju kroz buku industrijalizacije provrištale od nepobrojanih produkcijskih efekata i pobrojanog besmisla. Bass Room je, nasuprot, muzika belkantistički ispevanih melodija na smirujućim i umilnim frekvencijama kontrabasa i bas gitare. Džezokusci ovo izdanje mogu prigrliti i kao omaž doajenima kontrabasologije: Karteru, Braunu, Pedersenu…
Šmekersko – perkusivni gruv nas u kompoziciji For Louis, nas sa majstorskim umećem odvozi pred kapiju numere Bass Drops. Već pri početku albuma se konstatuje Nenadov dar da kompoziciji nadene čudesno „tačan“ a slikovit programski naslov koji će muzika kasnije nepogrešivo opravdati. Istorija džeza se u najvećem broju slučaja ne može ovime pohvaliti. Ali, ova kompozicija, cela odsvirana col legno tehnikom (svira se spoljnom stranom gudala – drvetom, a ne strunama), može priuštiti i asocijaciju na suze - žal kakvog dobroćudnog diva.
Gavrilos Prinzip otpočinje dvozvucima čijim se sviranjem na kontrabasu mogu pohvaliti samo izuzetni poznavaoci tehnike sviranja. Pesma, koja je među favoritima za najvirtuoznije odsvirane pesme na albumu, nastavlja taktovima sambe kulminirajući šesnaestinskim frazama potpomognitim ritmizovanim bordunom na praznim žicama.
Nesvakidašnji picikato uvod za gudalom isfraziranu Kradem ti se u večeri verovatno predstavlja kumulaciju uticaja sticanih na džezerskom školovanju u grackom periodu. Ovaj divan tradicional bi, verujemo, kakav karakterni bariton interpretirao na način sličan ovom.
Po pitanju iskorišćavanja tehničkih mogućnosti kontrabasa numera Burning osvaja pobednički tron izdanja Bass Room. Efekti, šumovi i sforcanda besprekorno doprinose utisku agresije i raspadanja najavljenom u naslovu.
Moderan bas-gitarski pristup primetićemo u još jednom elegičnom tradicionalu – Jutros mi je ruža procvetala. Pesma je pastorijusovsko – patitućijevskog vajba i zavodljivog gruva koji uspešno njiše i bez prisustva bubnja koji bi bio očekivan u paketu sa ovim instrumentom.
Zaključak je da je izdanje Bass Room, Nenada Vasilića, rezultat višedecenijskog sviranja na najvišem nivou. Impresivan solo album orijentisan džezom, klasikom i tradicionalima. Kreiran spontanošću, trenutkom i sviračkim hedonizmom iznedrio je muziku rubatoidne balkanske sete pomešanu sa zadimljenim picikatom prestižnog džez kluba. To je naš Nenad! Na mnogaja ljeta!

Aleksandar Mitrović - Acart

Коментари

Популарни постови са овог блога

PRAKTIKUM ZA MUZIČARE 22. veka

             PRAKTIKUM ZA MUZIČARE 22. veka (1000 zašto i 500 zato) Verzija 18.0 -predpogovor- PRAKTIKUM je tekst u nastajanju koji predstavlja rafiniranu posledicu dugogodišnjeg PRAKTIčnog i teoretskog (UMnog) bavljenja autora muzikom. Samim tim čini nezaobilaznu tačku svakog današnjeg muzičara koji želi da živi od sviranja (i pored toga zida kuću, hrani širu familiju i letuje u Tusrkoj i to svake godine). PRAKTIK UM je definitivno najPRAKTIčnije i najpametnije (UMno) rešenje za najraznovrsnije muzičke situacije koje vas mogu zadesiti prilikom (re)produkovanja muzike. Dakle, ovaj spis će vam za bezobrazno kratko vreme razbiti dileme i trileme muzičke i šire muzičke prirode, dati najkorisnija rešenja bez ostavljanja mesta za alternativu i otkriti najpravije puteve ka udebljanju vašeg novčanika uz krajnje malu ili gotovo nikakvu potrebu za poznavanjem instrumenta ili sviranja i pevanja. Recite DOSTA raznolikim akademijama i

Баба Здравкино пророчанство

У темељу новопечених рушевина штале, у месту Сирча код Краљева, пронађен је давно закопан, индикативан запис. На овој локацији, где је овдашњи бизнисмен Томица Миковић - Тоза Лењи отпочео са изградњом дискотеке ФЛЕШ ЊУ, у шареном ковчежићу, међу неколицином мање важних приватних ствари, нађен је спис из 1924. године! Запис је начинио тадашњи сеоски учитељ, Слава Митић, и представља оновремену претечу данашњег интервјуа са дотичном Баба Здравком, која је после пада са кобиле на главу била склона очигледно предсказујућим изјавама. Занимљивост је то што је баба Здравка (која је преминула у дубокој старости 1927. године) дух надолазећих времена приповедала кроз призму музике, описујући будуће феномене и жанрове на себи разумљив начин. Недвосмислено је ова времешна госпођа увидела да ће музика чинити један од пресудних фактора у формирању глобалног друштва. Увидећемо, дакле, кроз цитирани део несвакидашњег пророчанства, да је реч управо о овом, савременом добу... Баба Здравка:     То се

Svadba kao tezgomuzikološki manifest

     Muzika mora biti prilagođena! Tom izjavom je Bak Šiški, jevrejski tezgomuzikolog iz Pojata kod Ćićevca zaključio svoje obraćanje na poslednjem Simpozijumu tezgomuzikologa u Blacu. Konkretno i nedvosmisleno, Šiški tvrdi da jedino uživo izvedena muzika uspostavlja adekvatan odnos između muzičkog dela i slušaoca, i da kompozicije nastale u muzičkom studiju* moraju biti prepravljene, modifikovane i konkretizovane kako bi opažaj slušaoca bio olakšan a pre svega pravilan. Dakle, i muzika mora biti pravilna! Postupak "ispravljanja" muzike se naziva ćirilizacija. Ćirilizacija se odnosi na skup muzičkih izmena u odnosu na originalno snimljenu muzičku numeru reflektovanih na estetskom, aranžmanskom, formalnom, harmonskom, melodijskom i svakom drugom planu. Praktično, nukleus ovog fenomena je nikao u Srbiji, u srcu Šumadije. Nikao je u jedinom adekvatnom ambijentu za događanje muzike-na tezgi**. Najnapredniji i najkompleksniji produkt tezge jeste svadba, tj. muzičko zbivanje po